Hallstahammar-Kolbäcks församling

Konfirmation

Konfirmationen är ett erbjudande till dig som är nyfiken på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda för dig.

Begravningsverksamheten

Här hittar du information om begravningsverksamheten samt kontaktuppgifter till kyrkogårdsförvaltningen.

I kyrkan - 17 mars

Jungfru Marie Bebådelsedag

I kyrkan - 24 mars

Palmsöndagen

Sedermåltid

Skärtorsdagen - 28 mars

Meditation

Söker du tystnaden och stillheten?

Sinnesromässa

i S:t Lars kyrka

Lyssna på gudstjänsten

direkt eller i efterhand

Kyrkans klassiker

- något för dig?

Vad händer i kyrkan?

Här hittar du en sammanställning över kommande månads gudstjänster i församlingens kyrkor samt i DUVAN. Under kalendern kan du hitta mer information om respektive gudstjänsttillfälle. - med reservation för ändringar -

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Nära 66 procent av Sveriges befolkning är medlemmar i Svenska kyrkan, det är vi glada för! Är du inte redan medlem är du varmt välkommen att bli det!

Församlingsblad

februari - mars

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Barn- och ungdom

Församlingens barn- och ungdomsverksamhet innehåller verksamhet för barn i alla åldrar - från de som endast är några månader gamla och uppåt. Här finns något för alla.

GDPR

Vi värnar om din säkerhet. För oss inom Svenska kyrkan är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi skyddar den information som du anförtror oss, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet. Läs mer här!

Kontaktpersoner sexuella övergrepp

Ingen har rätt att utnyttja dig för att tillfredsställa sina egna behov. Om du har blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp i en kyrklig miljö kan du få stöd av våra kontaktpersoner.

Har du varit utsatt för övergrepp?

Har du blivit utsatt för sexuella övergrepp eller trakasserier? Har debatten kring #metoo rört upp smärtsamma minnen?