Lediga tjänster

Vi har en diakontjänst ledig

- och hoppas att just du söker!

Om oss

Hallstahammar-Kolbäcks församling är en församling med drygt 16 500 invånare. Vi finns centralt i Mälardalen, med närhet till städer som Västerås, Örebro, Eskilstuna och Stockholm. Församlingen hör till Södra Västmanlands kontrakt och är en del av Västerås stift. Hallstahammar är en naturskön gammal bruksort med metallindustri som kärna, även om jordbruket också tar sig uttryck. Här finns flera stora välkända företag, men av de närmare 700 företag i kommunen är övervägande delen småföretag.

Vi har ändamålsenliga lokaler, med fokus på två församlingshem där stora delar av den dagliga verksamheten sker. En viktig aspekt är att vi värnar om församlingens olikheter = det spelar ingen roll vem man är - alla är välkomna.