Forsa kyrka
Foto: Per-Evert Svensson

Forsa-Högs församling

Välkommen till Forsa-Högs församling i Hälsingland, nära till havs och nära till stan (Hudiksvall) och Dellensjöarna. Församlingen har landsbygdskaraktär med två tätorter. Vi bedriver ett framgångsrikt musik-, barn- och ungdomsarbete. På söndagarna firar vi gudstjänst i någon av våra kyrkor eller ofta utomhus under sommaren.

Välkommen att kontakta församlingsexpeditionen under vår telefontid på måndagar, onsdagar och torsdagar kl. 10-12. Telefonnummer: 0650-320 33.

Vi svarar även på andra tider i mån av tid.

___________________________________________________________________

Ska du studera på universitet eller högskola? Sök stipendium hos oss!

Klicka här för mer info samt ansökningsblankett

Morgonmässa - lite enklare, lite kortare, men minst lika storslaget. Välkommen att fira en enkel mässa i Forsa kyrka som en god start på dagen. Här samlas vi för sång, musik, några tankar för dagen och nattvard. Första tisdagsmorgonen varje månad kl. 08.30-09.00 i Forsa kyrka. Välkommen nästa gång tisdag 7/5!

___________________________________________________________________

Följ gärna Forsa-Högs församling på Facebook. Där uppdaterar vi regelbundet om vad som händer i vår församling.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet