Sök stipendium ur Skogbergs donationsfond

Stiftelsen Lilly och Albert Skogbergs donationsfond utger stipendier till gymnasielever från Forsa-Högs församling och som visat fallenhet och lust för studier.

Stipendier ges för universitets- och högskolestudier och annan högre utbildning.

Så här gör du för att ansöka:

• Fyll i ansökan, som du kan ladda ner här på sidan.

• Lämna ansökan senast den 1 maj till

Forsa-Högs församling

Prästgården 113

824 62 FORSA

Bra att veta:

• Besked om eventuellt stipendium beräknas kunna ges under juni månad.

• Om du beviljas stipendium utbetalas stipendiet efter att du inkommit med bevis om att du antagits och du bekräftat att du kommer att delta i högskoleutbildning om minst 30 högskolepoäng.

• Om utbildningen omfattar mindre än 30 men minst 15 poäng utbetalas halvt stipendiebelopp.

• Begäran om utbetalning av stipendium ska ske senast inom tre år efter att du beviljats det.

Klicka här för att komma till ansökningsblanketten

___________________________________________________________________________________