Foto: Magnus Aronson/ IKON

Konfirmation

Klicka på bilden för att komma vidare till intresseanmälan!

Konfirmander 24 - 25

Konfirmationstiden är ett bra tillfälle att ta reda på mer om vad kristen tro är och vad man själv tror på eller inte. Vi pratar om livet, rättvisa, kärlek i alla former, och om Gud.Varje träff börjar med fika, sen har vi lekar, samtal och olika övningar kring dagens tema och avslutar med en kort andakt. Läxor och prov har vi inte!Läger är en viktig del av konfaläsningen, och hos oss blir det två stycken. Ett ett i januari och ett i augusti, strax innan konfirmationen, som är i början av september.För gruppen under läsåret 24-25 blir första träffen onsdag 6 november. Vi träffas på onsdagseftermiddagar. Drop in-fika från 14.30, därefter konfasamling 15.00-17.00.Konfirmationsgudstjänsten blir 13:e september 2024.Allt som har med konfaträffarna att göra är kostnadsfritt för dig som är konfirmand – fika, läger, material, mat, studiebesök m.m.Det kommer att bli en föräldraträff i början av konfirmationstiden då alla föräldrar har möjlighet att träffa oss ledare och ställa eventuella frågor.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

En möjlighet för dig att…

…ha riktigt kul
              …träffa nya kompisar
                                                                  …prata om livet

…om orättvisor
                                      …om kärlek och hat

…om den värld vi lever i

…få veta mer om Gud

…få åka på flera läger

…se vad kristen tro kan vara för något

...Du behöver inte veta allt när du kommer

...och du behöver inte vara döpt innan

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.