Svenska flaggan och Ukrainska flaggan vajar i varsin flaggstång.

Nässjö pastorat

Vårt mål: att SKAPA, UPPRÄTTHÅLLA & FÖRDJUPA relationer mellan människor och Gud!

Välkommen till Nässjö pastorat och församlingarna
Almesåkra, Barkeryd-Forserum, Bringetofta, Malmbäck, Norra Sandsjö och Nässjö.

PASTORSEXPEDITIONEN
Besöksadress: Mariagården, Norråsagatan 12, Nässjö.
Öppettider: måndag-tisdag, torsdag-fredag klockan 10.00-13.00, samt onsdagar klockan 13.00-16.00.
Telefon: 0380-777 00.

Kalender

Vad händer i Nässjö pastorat? Här, i vår kalender för Svenska kyrkan i Nässjö pastorat, så hittar du såväl gudstjänster som verksamhet av olika slag.

Närbild på en blå vårblomma.

Information och kalender

Välkommen! Du har just "landat" på en av våra websidor för Nässjö pastorat. Här hittar du sånt som är aktuellt just nu.

Anslagstavlan!

Vår digitala anslagstavla - här samlar vi en del av de affischer som ni också hittar på våra vanliga anslagstavlor utanför kyrkor och församlingshem.

Kyrkblad på nytt vis

Vi testar nytt och låter Kyrkbladet byta skepnad. Från och med april blir vårt kyrkblad ett 2-sidigt månadsblad. Detta kommer ges ut i slutet av varje månad. Bladet kommer att finnas tillgängligt i kyrkor och församlingshem med flera platser, samt vid våra anslagstavlor i genomskinliga brevlådor där du själv kan hämta det. Det kommer, precis som tidigare finnas här på vår hemsida, samt att den som önska kan få det via epost. Klicka här, så får du mer information.

Påsklov i Kyrkis, Juniorer och Öppen förskola i Mariagården

Veckorna 13 och 14 gör Kyrkis, Juniorerna och Öppen förskola i Mariagården (Nässjö) ett påskuppehåll. Välkomna tillbaka vecka 16. Babysången är tillfälligt pausad i väntan på att fylla upp en ny grupp. Vill du veta mer kontakta Marie-Louise på telefon 0380-777 36.

Påskvandringar utanför Barkeryds och Forserums kyrkor

Nu är påskvandringarna uppsatta på kyrkogårdarna i Barkeryd och Forserum. Ta en promenad på kyrkogården och läs om påskens budskap.

Under v.12 börjar vi med vårstädningen på våra kyrkogårdar. Vi ber er som är gravrättsinnehavare att plocka bort lyktor och andra utsmyckningar för att underlätta vårplanteringen.

Delgivning: Gravrättsinnehavare sökes

Nässjö pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Almesåkra, Barkeryd, Bringetofta, Forserum, Malmbäck, Norra Sandsjö, Annefors och Skogskyrkogården i Nässjö.

Någon spelar kyrkorgel.

Ledig tjänst: Kyrkomusiker 100 %

Vi söker dig som vill jobba som kantor/kyrkomusiker i Nässjö pastorat.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben
Två majskolvar mot blå himmel

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.