Foto: Magnus Aronson Ikon

På gång i Bärke pastorat

Måndag 22 april börjar två nya präster i Bärke pastorat

Söndag 28 april kl.11 välkomnas Marta Holgersson i mässan i Norrbärke kyrka
Efter mässan bjuds det på förstärkt kyrkkaffe i Kyrkans hus.

Söndag 5 maj kl.11 välkomnas  Marcus Holgersson i mässan i Söderbärke kyrka
Efter mässan bjuds det på förstärkt kyrkkaffe i församlingshemmet.

Anmäl gärna deltagande vid kyrkkaffet till expeditionen telefon 0240-48 19 00. Expeditionen har öppet måndag-torsdag kl.10-12.

Församlingsresa 11/6 2024

Avfärd kl. 8.30 från Söderbärke församlingshem och  kl. 9.00 från Kyrkans Hus i Smedjebacken

Kom gärna 15 minuter innan avfärd för avprickning och betalning.

Hemma igen: I Smedjebacken ca kl 17.15 och i Söderbärke ca kl 17.45

Vårt första stopp sker detta år vid Djurhedens järnväg och trädgård.

Där bjuds vi på förmiddagskaffe och tid att gå runt i den originella trädgården.

Lunchen intar vi i Leksands församling där vi sedan får en guidning i kapellet och berättelse om diakonverksamheten genom tiderna.

Därefter far vi vidare mot Sahlins struts där vi bjuds på eftermiddagskaffe och en presentation om gården innan avfärd hemåt.

Kostnad: 250 kr/ pers

Vid behov av bidrag till kostnaden, välkommen att kontakta
Helena 0240-48 19 23 eller Leni 0240-48 19 25

Anmälan tar vi emot 5 maj - 3 juni via expeditionen
på telefon 0240-48 19 00

Vi ser fram emot en härlig dag tillsammans!

Varmt Välkommen att anmäla dig!

(begränsat antal platser)

Hälsningar,

Leni, Helena och Anita

Dags att plocka bort gravlyktorna

Gravlykta Foto: Gustaf Hellsing Ikon

Fåglarna kvittrar, det blir allt varmare och ljusare. Nu börjar förberedelserna inför sommarsäsongen på våra kyrkogårdar. Det innebär att det är dags att plocka bort gravlyktorna. Det ska göras senast 30 april, efter det plockas de bort av kyrkogårdspersonalen och förvaras en tid på särskild plats.
Varför ska de plockas bort? De kan gå sönder vid grästrimning runt graven, det är i sig tråkigt, men det innebär även en säkerhetsrisk för för vår personal som riskerar splitterskador.
Har du frågor? Kontakta kyrkogårdspersonalen så får du veta mer.
Tack på förhand för din förståelse//Kyrkogårdspersonalen i Norrbärke och Söderbärke!

Foto: Magnus Aronson/IKON

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

Är du medlem i Svenska kyrkan? Om inte, klicka på länkarna nedan för mer information om vad ett medlemsskap innebär och vad du som medlem är med och bidrar till.

Information från Svenska kyrkan centralt.

Information om en del av våra verksamheter i Bärke pastorat.

Varmt välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.
Du når oss på telefon 0240-48 19 00 eller via
e-post barke.pastorat@svenskakyrkan.se