Körsbärsblommor.

Svenska kyrkan Ängelholm

Himmel och jord mellan land och hav. Välkommen till Ängelholms församling

Blomma

För dig som behöver någon att prata med

Om du behöver någon att prata med kan du kontakta präster eller diakoner. Du kan även prata med jourhavande präst via telefon, mejl eller chatt.

Kalender med motiv av körsbärsblommor.

Kalender m.m.

Vill du veta vad som händer i församlingen? Här kan du läsa och prenumerera på kalendern.

Mobiltelefon

Här hittar du kontaktuppgifter till oss.

En ängel som håller ett paket som en liten åsna står på.

Påskmusikal 2024 - En superöverraskning

Se förskolans påskmusikal i våra kyrkor under vecka 12.

Törnekrona och krona.

Påskhelgen

Påskhelgen är kyrkans största helg. Här kan du läsa om påsken och se tider för påskhelgens gudstjänster i kyrkorna.

Blommor och texten tack för att du är medlem i Svenska kyrkan.

Tack för att du är medlem i Svenska kyrkan

Du bidrar bland annat till mötesplatser, hjälp och stöd för äldre, sjuka, utsatta och för människor som har det svårt.

Svartbrynad myggsnappare sitter på en gren.

Musik i vår

Kom och lyssna på någon av vårens musik, konserter eller musikgudstjänster.

Åsna, slott och stjärnor.

Påsklovsdagar i Hålehall - ATT FÅ LOV ATT VARA DEN MAN ÄR

Påsklovsdagar 25-27 mars 2024. Sista anmälningsdag 18 mars.

Majs.

Fasteaktionen 2024 - Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Vi lever alla under samma himmel, men delar inte lika på jordens resurser. Tillsammans kan vi förändra det!

Körsbärsblommor.

Caféer, luncher & träffar

Kom, umgås och ät en bit i vår!

En hög med böcker med glasögon på toppen.

Livskvalité

Vårens tema: Utveckling

Två stolar står under ett träd i trädgården.

Retreatdag - En dag för dig

Behöver du en paus? Unna dig en retreat i vackra Ängelholm med en dag för dig. Sista anmälningsdag är tisdag 2 april.

Pratbubbla med texten FREDTalks.

FREDTalks Podcast

FREDTalks podcast är en samtalspodd med kyrkoherde Fredrik Höggren och gäster. I podden är åsikter som uttrycks gästens eller frågeställarnas egna.

Ljus.

Ignatianska andliga övningar

Välkommen att söka Gud i tystnad, stillhet och meditation i ditt inre.

Kaffe med ett hjärta i mitten och en bulle.

Café Hjärtat

Café Hjärtat är öppet för alla som önskar en stunds gemenskap på onsdagar mellan klockan 14.00 och 16.00.

Vill du sjunga i ungdomskör?

Kom till S:t Mikael på tisdagar!

Allt mellan himmel och jord

Drick te, gå på mässa och var med och samtala om det som berör oss. Tisdagar udda veckor 17.30 i Rebbelberga kyrka.

Bro.

Vill DU vara med och lysa upp den här staden?

Vill du engagera dig ideellt i Ängelholms församling? Har du lite tid över? Vill du sprida ljus tillsammans med oss? Här kan du läsa om ideellt arbete i församlingen.

Kristen mosaikbild.

Bli medlem i Svenska kyrkan Ängelholm

Som medlem i Svenska kyrkan Ängelholm blir du en del av gemenskapen inom den evangelisk-lutherska kyrkan i Sverige. Du stödjer kyrkan som bärare av en kristen, humanistisk värdegrund och är med i gemenskapen i livets alla skeden.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Komplettering till information om personuppgiftsincident

Informationen bredvid har tagits fram av Svenska kyrkans centrala ledning. I Ängelholms församling vill vi komplettera den informationen med följande: ”Det kan inte uteslutas att den obehöriga parten kan ha fått tillgång till personuppgifter om personer som erhållit ekonomiskt stöd ur fondmedel som Ängelholms församling administrerar. Berörda personuppgifter kan i så fall omfatta namn, personnummer, adress och kontonummer.” I övrigt hänvisar vi till informationen från Svenska kyrkans centrala ledning.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
Man och kvinna håller sina händer i en hjärtsymbol i bröllopskläder.

Vigsel

Varmt välkomna att gifta er i någon av våra vackra kyrkor! Som blivande makar kan man ha frågor kring vigseln. En del av dem försöker vi besvara här. Andra kan man ta upp med prästen vid det vigselsamtal som alltid föregår en vigsel.

Fyra ungdomar som ler och skrattar.

Barn och unga

Vill du träffa nya och gamla kompisar? Välkommen till Svenska kyrkans barn- och ungdomsverksamhet! Vi finns på Arken/Åvalla bakom bion, i S:t Mikael vid ishallen och i Höja församlingsgård.

Löv och bär formar ett hjärta.

Diakoni

Diakoni handlar om att se sin medmänniska, inte minst då livet känns svårt, något som vi alla kan känna i perioder i livet vare sig vi är unga, mitt i livet eller äldre.