Inspirationshelg i Zürich Lördag 21 april och söndag 22 april.

Nyhet Publicerad

Vartannat år ordnar svenska kyrkans församlingar i Schweiz en gemenskaps och tema helg. I år kommer vi kommer att vara i församlingshemmet på Kurvenstrasse 1 i Zürich och var och en ordnar boende på egen hand. Om du vill ha mer info så hör av dig till församlingsexpeditionen.

Program (vi ordnar särskilt program för barn under Workshopen)

10.30–11.30 Drop in och fika.

11.30- 13.00 Workshop ”VÄGEN HEM” Gemensamma upptäckter i bibliska spår med Eva Eiderbrant och Jan Fredriksson.  Del 1.

13.00 Lunch i församlingshemmet

14.30–17.00 Workshop ”VÄGEN HEM” med Eva Eiderbrant och Jan Fredriksson.  Del 2.

Mitt i tar vi kaffe.

18.30 Festkväll i församlingshemmet.

21.00 Aftonbön i Martin Luther Kirche

Söndag

10.00 Rundvandring i reformationens fotspår i Zürich under ledning av Eva Eiderbrandt. Vi utgår ifrån församlingshemmet.

12.30 Lunch på i församlingshemmet.

14.00 ”Vägen hem”  Temagudstjänst  i Martin Luther Kirche

Efter gudstjänsten fika i församlingshemmet

Anmälan

….skickas till Svenska kyrkan i Zürich, Kurvenstrasse 1, 8006, Zürich eller zurich@svenskakyrkan.se.

Boende

Jag/vi vill gärna bo hemma hos någon familj i Zürich med omnejd. Antal personer ___

Vi ordnar boendet själva.

Mat Jag/ vi vill äta  Lördag lunch 15 CHF ____   lördagens kväll 25 CHF ____

Tips på bra hotel är hotell Sorell Rex på Weinbergstrasse i Zürich nära kyrka och församlingshem.

Dubbelrum med frukost från 162 CHF

Konferensavgift: 30 CHF per person.

Anmälan att trycka ut: Inspirations helg anmälan

Att leva som svensk i Schweiz är mångsidigt, och upplevs olika för var och en. För några är Schweiz det självklara hemma. För andra överväger hemlängtan till Sverige.

Men vad är det egentligen, att känna sig hemma? Hur ser vägen hem ut? Och vad är människans hem- på jorden, i en oändlig rymd?

Med dessa tankar bjuder vi in till samtal kring och upptäckter i några bibliska berättelser. Vi prövar nya och överraskande sätt att närma oss texterna och söker den rikedom och de djup de bär. Genom att läsa dem med nya ögon, får vi också syn på oss själva och våra liv, och går några steg på vägen hem till oss själva.

”Vi” är kyrkoherde Jan Fredriksson från Skellefteå, som arbetar med s.k. befriande bibelläsning, och prästen Eva Eiderbrant från Zug, som är aktiv utövare av en bibelmetod kallad bibliolog.

För de som deltar krävs inga förkunskaper, inte heller en särskild trosuppfattning. Alla är välkomna att delta för att dela tankar och upplevelser. Mångfald berikar!