I kristen djupmeditation mediterar man sittande på knä med händerna vilande i knät.
Foto: Magnus Aronson / IKON

Vill du vara med på retreat på Klostergården?

Höstens retreat är fullbokad. Håll utkik på nya tider till våren.

RETRÄTT FRÅN VARDAGEN

Retreat innebär att dra sig tillbaka till dagar av vila, stillhet och närvaro. Du ägnar dig åt din själsliga och andliga hälsa, i tyst gemenskap med andra.
Tystnaden är en viktig del av en retreat. Då finns det inte längre några ord som överröstar eller står i vägen för vår upplevelse av nuet. Alla våra sinnen skärps och vi blir lyhörda. Vi hör våra egna tankar. Vi ser varandra med friska ögon. Vi erfar Guds närvaro. Kreativitet väcks. Vi läker. Stillheten skänker oss vila.

1-dags retreat den 14 november - FULLBOKAD

Plats: Klostergården och i Klosterkyrkan

Tema: ”Du ljus i mitt inre”

Start: 09.00 på Klostergården

Dagsprogram

09.00 - Välkommen, frukostfika, introduktion

09.30 - Morgonbön

10.00 - Meditation med introduktion för den som vill, ”egen tid” för promenad, läsning, andakt, ljuständning, enskilt samtal med präst/diakon, m.m

12.00 - Middagsbön

12.15 - Lunch

13.00 - Meditation med introduktion för den som vill, ”egen tid” för promenad, läsning, andakt, ljuständning, enskilt samtal med präst/diakon, m.m. Fika på egen hand. Kaffe, te, vatten, frukt o. dyl som står framme under dagen.

17.00 - Aftonbön

17.30 - Måltid med möjlighet för kort delande för den som vill.

18.00 - Slut

Jag vill vara med!

Anmälan sker till Magnus Persson, magnus.n.persson@svenskakyrkan.se.

Begränsat antal platser.