Information
Nu är församlingshemmet återinvigt och alla är välkomna hit!
Nu är församlingshemmet återinvigt och alla är välkomna hit!
Genom många frivilligas insatser har Torpa församlingshem åter kunnat resa sig ur askan. Invigningen inleddes med en andakt i kyrkan, där Torpa kyrkokör tillsammans med pastoratets barnkör bjöd på sång till glädje för över 200 åhörare.
Kvällen fortsatte vid församlingshemmet, där biskop Marika Markovits höll tal och klippte bandet. Därmed har församlingsborna fått tillbaka sitt församlingshem – en glädje för hela församlingen.
Till allas uppskattning bjöds det på snittar, tårta och kaffe, förberett av engagerade församlingsbor. Peter Andreasson, tillförordnad kyrkoherde år 2022, och kyrkoherde Fredrik Bäckhjem talade om församlingshemmets betydelse för gemenskap och verksamhet.
Kvällen avslutades med aftonbön och sång av Torpa kyrkokör under ledning av Hanna Granström.
Onsdagen den 13 mars firade vi taklagsfest tillsammans med alla fantastiska snickare Emanuel, Olle, Henrik, Andreas, Kevin, Albert och Christian.
Stort tack till de som jobbat med att ta fram virke: Bengt Olsson, Sven-Erik Pettersson, Ove Dahlstedth och Albert Johansson. Virket är skänkt från Boda, Äng och Skortebo.
Fantastiskt vilket engagemang!!
Detta har hänt sedan branden augusti 2022