Bli medlem!

Medlemskapet utgör själva grunden för kyrkans verksamhet och möjliggör att vi kan vara en kyrka och församling i Washington DC

Vänligen observera att våra medlemskategorier och priser har ändrats från och med 2023! Medlemskapet kostar $50 per person över 16 år, $10 för student/au-pair. Om du är under 16 år kan du bli medlem gratis men utan rösträtt.

Swedish Lutheran Church of Washington, DC, är en församling i Svenska kyrkan i Utlandet (SKUT) och under tillsyn av domkapitlet och biskopen i Visby stift.

Församlingen har en helt egen ekonomi och arrangerar aktiviteter.

Församlingens kyrkoherde är stationerad i New York och besöker Washington, DC i samband med gudstjänster.

Församlingen behöver intäkter i form av olika donationer och medlemsavgifter för att kunna genomföra gudstjänster. Kostnader inkluderar hyra av kyrkolokal, musik och sång etc.

Du kan stödja oss genom:
• Aktivt delta i gudstjänst och församlingsliv
• Berätta om vår verksamhet för svenskar du möter
• Donationer
• Låta kyrkan vara förmånstagare i testamente

Bli medlem i SLCW på följande sätt:

• genom att fylla i det elektroniska formuläret nedan;
  • eller genom att skriva ut och följa instruktionerna på medlemsformuläret.

Check lämnas i kollekten eller skickas via post till:

Svenska Kyrkan Washington DC
Medlemsansvarig
PO Box 73263
Washington DC, 20056-3263

Viktigt! Vid betalning med check, ställ ut checken till SLCW och ange vad betalningen avser!

Betalning och eventuell donation kan även ske via PayPal (med kreditkort eller via PayPal-konto). Eftersom PayPal tar ut en avgift om ca $2 per transaktion, ber vi er att addera denna till medlemsavgiften vid betalning via Paypal.

För SLCWDC:s personlighetspolicy angående personuppgifter, vänligen se https://www.svenskakyrkan.se/washingtondc/policy

---------------------------------------------------

Medlemsformulär för 2024 (1 januari - 31 december 2024)

Medlemskategori