Välkomna att fira vigselgudstjänst i Vittsjö-Verums pastorat!

Bröllop är fest - ett minne för livet!

Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Vigsel i kyrkan

En vigsel i Svenska kyrkans ordning är en gudstjänst med bön, psalmsång och bibelläsning som inramar vigselakten. Boka tid för vigseln i god tid, särskilt om ni vill ha den i en populär kyrka. Sök kyrka och din församling via länken  svenskakyrkan.se/sökförsamling

I Guds och församlingens/vittnenas närvaro...

lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Vi ber Gud att välsigna vårt äktenskap och hjälpa oss igenom de svårigheter vi kommer att möta i livet.

Vi ber er att senast en månad före vigseln samråda med vår kantor angående era önskemål om musik. I gudstjänsten ingår in- och utgångsmusik samt tre psalmer. Önskar ni ytterligare musik kan detta ske genom särskild överenskommelse med kantorn. Den extra musiken betalas av er.

Vigselakten med ordinarie musik samt grund-utsmyckning i kyrkan är kostnadsfri.

Vigselprästen kommer att kontakta er i god tid, så att ni tillsammans kan lägga upp hur just er vigsel ska se ut. Ni kommer även öva inför vigseln i kyrkan.

Att tänka på:

•                    Minst en av er måste vara medlem i svenskakyrkan

•                    Ni behöver ha en godkänd hindersprövning från skatteverket med er till vigseln. Den gäller i fyra månader.

För frågor och bokning kontakta pastorsexpeditionen:

0451-23650, vittsjo.pastorat@svenskakyrkan.se