En turkos dörr som står på glänt. En grön utemiljö skymtar.

Torsdagar i Blädinge

Välkommen in i gemenskapen i Blädinge! Vi har öppet varje torsdag med olika aktiviteter i församlingshemmet mellan kl. 13.30 och 16.30.

Varje torsdag möts vi i Blädinge församlingshem. Torsdagar i Blädinge är en öppen grupp, dit du kan komma varje gång eller endast när det passar dig. Här har vi boksamtal, där vi tillsammans läser och möts i fina samtal. Vi får ofta lyssna till någon intressant gäst som delar med sig av både information, engagemang och glädje till oss.

Under terminens gång görs det även någon form av utflykt eller besök till något lokalt utflyktsmål. Vi stickar, virkar och broderar och har ett starkt engagemang för Tyrolen och i huvudsak Muskelrock. Ett samarbete som skapar möjligheter till fler brunnar med rent vatten i Tanzania. Mitt i detta får kyrkan vara och det skapar en härlig gemenskap. Självklart blir det även gott fika. Varje träff avslutas med en kort text samt reflektion. Visst låter det trevligt? Varmt välkommen!

Torsdagar kl. 13.30-16.30 i Blädinge församlingshem.
Frågor? Hör av dig till Yvonne Andersson, 0472-300 31.