Ett par som står och blickar ut mot horisonten.
Foto: Doris Lemke

Pensionär till pensionär

Det här är gruppen för äldre som har lite extra och kan tänka sig att bidra till de som saknar något.

En del har för lite – andra för mycket

På Gotland finns många pensionärer som av olika skäl har det ekonomiskt tufft under en lång eller kort tid. Samtidigt finns det andra har lite extra, och som vill dela med sig.

Både du som behöver hjälp och du som vill hjälpa kan kontakta Visby domkyrkoförsamlings expedition. Du hittar också gruppen Pensionär till Pensionär Gotland på Facebook. Ibland kommer det tips om aktiviteter och gemenskapsträffar i Facebookgruppen.

Swish för att hjälpa

Domkyrkoförsamlingen kan numera även ta emot pengagåvor via Swish och smarta telefoner. Om du har appen i din mobiltelefon vill säga.
Just nu kan du bidra till kyrkans internationella arbete, till diakonin och till Birkagården.

Ge din gåva snabbt och enkelt till:
Svenska kyrkans internationella arbete,
nummer 123 175 75 33.