Birkagården får bidrag
Foto: Mattias Wahlgren

Mäklare bidrar mot hemlöshet

Nyhet Publicerad

Härbärget Birkagården i Visby fick ett behövligt bidrag lagom till jul. Det var Visbymäklarna som skänkte 50 000 kronor till verksamheten.

- Det finns så många hål att stoppa dom i, sade Birkagårdens föreståndaren Tommy Nygård.
- Vi behöver bland annat byta ut spisen. Att laga mat åt 15 personer varje dag på en vanlig hushållsspis sliter på både häll och ugn.

Tillsammans med kollegorna Jessica Hallgren och Jörgen Andersson kunde Anders Larsson lämna över en check på 50 000 kronor till en tacksam Tommy Nygård.

- Vi hoppas det räcker till mycket, sade Anders Larsson i vintersolen utanför Birkagården.
- Vi och de flesta som vi möter ser behovet av ert arbete och vi är alla tacksamma för allt ni gör.

Det är åttonde året som Visbymäklarna bidrar till Birkagårdens arbete för att hjälpa de hemlösa i Visby. Domkyrkoförsamlingen är huvudmän för härbärget och drivs med hjälp av Region Gotland, Röda korset och Hela Människan Gotland.

Härbärget Birkagården har alltjämt ett stort behov av volontärer som hjälper till och har du möjlighet får du mer än gärna kontakta Tommy Nygård på telefon 0498-20 68 17. Vill du bidra ekonomiskt går det att göra via swish, 123 096 16 56, eller BG 5860-8423.