Lekmannakåren

Välkommen att vara med i Lekmannakåren!

Välkommen till Lekmannakåren.

Plats: Ankarets veranda, Malmövägen 2, Vellinge. Tid: kl 18.00-ca 20.00.

Tisdag 6 februari

Min musikaliska vandring
Från erkänt publikdragande organist på stora spelplatser i USA och Europa, till Vellinge-Månstorps församling: Nicholas Schmelter är vår gäst.

Tisdag 5 mars

Kyrkan - en plats för utveckling och kontinuitet.
Anna Malmqvist, präst i församlingen sedan september 2023, delar erfarenheter från Svenska kyrkan i olika delar av landet.

Tisdag 2 april

En ikons födelse
Cecilia Billqvist, själv ikonmålare, berättar om hantverket och leder oss i spåren av den första ikonen genom bilder och legender parallella till bibelns berättelser, till ikonens återkomst i vår kyrka.

Tisdag 7 maj

Sjung in våren med oss
Per Stefans med Bengt, ett gäng glada musiker som spelar, sjunger och berättar.

Tisdag 7 maj

Sjung in våren med oss
Per Stefans med Bengt, ett gäng glada musiker som spelar, sjunger och berättar.

Nedan följer en kort beskrivning av vår verksamhet.

Lekmannakåren i Vellinge-Månstorps församling är en del av Svenska kyrkans lekmannaförbund som är en självständig medlemsorganisation inom Svenska kyrkan.
Syftet med föreningen är att verka för god kristen gemenskap för kvinnor och män i alla åldrar. Vi vill vara ett forum för samtal om livet, kyrkan, tron och samhället och utmana oss att ta med kristen tro och etik ut i vardagslivet.
Alla är välkomna att delta i Lekmannakårens träffar. Programmet består av intressanta föredrag eller trevlig underhållning och det är alltid gott om tid att samtala med varandra och främja gemenskapen. Vi håller en kort andakt och serverar hembakad bulle, pålägg och kakor till självkostnadspris.
Lekmannakårens program är öppet för alla!
Vi träffas på Ankaret, Malmövägen 2 med ingång från parken, vanligtvis första tisdagen i månaden, kl 18 till ca kl 20.
Vill du bli medlem får du medlemstidning samt stödjer vår verksamhet. Anmäl dig i så fall till kassören i samband med nästa träff. Kostnad 120 kr/år.
Bankgiro 5352-6786 Swish 123 291 85 48.