Foto: Magnus Aronson/IKON

Ungdomsgrupper

Välkommen till Gröna huset! Kom och gå som du vill. Häng i en soffa, träffa nya och gamla vänner. Det blir spel, bakning, andakt och musik blandat med samtal, film och sköna soffor.

Ungdomsgruppen

Onsdagar kl. 19.00–22.00 i Gröna huset, 17 januari–29 maj 2024. Kom och umgås i Gröna husets sköna soffor! Det finns fika och olika saker att göra. Någon gång under kvällen firar vi en kort andakt. Det går bra att komma och gå som du vill. Mer information på @kyrkans på Instagram.

Tjejgrupp

En måndag i månaden kl. 17.00–21.30 i Gröna huset våren 2024: 22 januari, 19 februari, 18 mars, 15 april, 13 maj. Vi börjar med matlagning och gemensam middag. Under kvällen pratar vi på olika sätt om självkänsla, identitet och andra livsfrågor, varvat med att vi gör andra saker, som att spela spel och pyssla. Mer information på @ghgaris på Instagram.

Killgrupp

En torsdag i månaden kl. 17.00-21.30 i Gröna huset våren 2024: 25 januari, 22 februari, 21 mars, 18 april, 16 maj. Vi börjar med matlagning och gemensam middag. Under kvällen pratar vi på olika sätt om självkänsla, identitet och andra livsfrågor, varvat med att vi gör andra saker, som att spela spel och pyssla. Mer information på @grabbarigh på Instagram.

Fredagsöppet

Två fredagar har Gröna huset extraöppet för fredagsmys kl. 19.00–24.00. Fika, snacks, spel, film och annat roligt. Våren 2024: 8 mars och 26 april.

Ungdomsmässa

Välkommen till ungdomsmässa i Västerledskyrkan 20 september, 11 oktober, 8 november kl. 19.00 och Luciamässa 13 december kl. 21.00. Läs mer här!

Bli delaktig i ungdomsarbetet

Du är också välkommen att planera gudstjänster, spela instrument i gudstjänster, delta i midnattsvolleyboll-turnering, baka till aktiviteter och mycket annat. Kom gärna med egna förslag på vad vi kan göra!

Ledarutbildning

Varje höst startar vi en 1-årig utbildning för dig som önskar bli ungdomsledare i församlingen. Utbildning innehåller personlig utveckling, personlig tro, teologi, pedagogik, metodik, psykologi m.m. Ingen kostnad – bara kul och utvecklande! Kontakt: Mattias Svensson

Ledarfortutbildning

För dig som redan är ledare i församlingen finns möjligheten att ses en gång per termin för att fördjupa dig inom ledarskap. Vid varje träff blir det också tid för att äta och göra en inplanerad rolig aktivitet tillsammans. Kontakt: Mattias Svensson