Foto: LInda Mickelsson/IKON

Ekonomiskt stöd

Diakonin har möjlighet att stödja dig som har ekonomiska svårigheter, bland annat genom att bistå vid kontakter med socialtjänsten.

Församlingens stiftelser och fonder

Församlingen har några stiftelser som delar ut medel två gånger per år Det finns även möjlighet få hjälp att söka externa fonder. Om du har behov av stöd kontakta diakonerna.

Sök stöd ur fonderna

Fondansökningsperioder under våren 2024 är:

22 januari–2 februari. Till ansökan behövs utdrag ur beskattningsuppgiftsregistret för 2023, familjebevis (båda beställs från Skatteverket), hyresavi samt verifikation på månadsinkomst.

18 mars–12 april. Till ansökan behövs utdrag ur beskattningsuppgiftsregistret för 2023, familjebevis (båda beställs från Skatteverket), hyresavi samt verifikation på månadsinkomst.

Tidsbokning: Monika ”Monne” Larsson och Pauliina Rydman, se nedan.

Gåvor till diakonin

Du som vill och har möjlighet kan också hjälpa människor i Västerleds församling som har det ekonomiskt svårt med att få lite guldkant på tillvaron. Du kan skänka en gåva genom insättning på bankgiro 834-9920 och märk gåvan "Diakoni".