En kvinna sitter tillsammans med andra, med notblad i handen.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Körverksamhet

Blir du glad av att sjunga? Vill du glädja andra genom din sång? I församlingen finns två körer; barnkören och vuxenkören "Nya kyrkokören" under ledning av Anna Wessman. Välkommen till att vara en del av gemenskapen!

Barnkören riktar sig till  barn i åldrarna 6-12 år och barnen kommer oftast direkt från skolan eller fritids, som ligger ett stenkast från vår församlingsgård i Västerfärnebo. Vi äter hembakat bröd, bakat av vår husmor Sara, innan vi drar igång med skönsång!

Vuxenkören övar i Fläckebo församlingsgård på onsdagar kl 18-20.
Alla är varmt välkomna!

Välkommen att gå med i vår barnkör!

Under ledning av kantor Anna Wässman anordnas körsång på torsdagar kl 14.30-15.45, för åldrarna 6-12 år.

Kom och upplev hur sången skapar gemenskap, nyfikenhet och glädje!

Har du frågor kontakta Anna:

Uppträdande:

Fredag 3 maj: Sommarkonsert med Astrid Lindgren-tema. Musikern Bengt Kyllinge från Kumla Tärna Kila pastorat medverkar. Alla är välkomna att sjunga med i de fantastiska låtarna!