Kuvassa pappi Emma van Kersbergen ja emäntä Anne Strandman.

Diakoniksi Västeråsiin!

Nyt on mainio tilaisuus tulla töihin ja kokemaan elämää Ruotsissa!

Västeråsin pastoraatissa on avoinna suomenkielisen diakonin virka, joka täytetään sopimuksen mukaan.

Hae paikkaa 23. toukokuuta 2023 mennessä tämän linkin kautta tai ottamalla yhteyttä Västeråsin hiippakunnan ruotsinsuomalaisen työn työalasihteeriin Manne Maliin, joka on suomenkielinen.

Parasta työssäni on kirkolla vierailevien ihmisten kohtaaminen ja palveleminen. Huomaan, että työllämme on merkitystä ihmisille. Talo on täynnä elämää, ja ennen kaikkea työyhteisö on mukava. Odotan ilolla uutta työtoveria, joka pitää yhteistyöstä ja ihmisten kanssa työskentelystä.”
                        - suomenkielinen Mikaelinkirkon kahvilan emäntä Anne Strandman
                           (kuvassa keskellä)

Etsimme sinua, joka olet vihitty diakoniksi joko Ruotsin kirkossa tai Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa ja jolla on kokemusta seurakuntatyöstä. Odotamme, että puhut ja kirjoitat suomea sujuvasti sekä toivomme, että pystyt tekemään työtä myös ruotsiksi.

Työhösi kuuluu yleinen diakoniatyö, kuten sielunhoidolliset keskustelut ja kotikäynnit. Osallistut myös jumalanpalveluselämään ja teet työtä vapaaehtoisten seurakuntalaisten kanssa. Tukenasi on myös oman työyhteisösi diakonit sekä hiippakunnan muut suomenkieliset diakonit ja työntekijät.

Lyhyesti Ruotsin kirkosta Västeråsissa

Västeråsin pastoraattiiin kuuluu yli 80 000 jäsentä ja työntekijöitä noin 230.  Alue  on jaettu neljään toiminnalliseen alueeseen, joista yhteen suomenkielinen työ on sijoitettu. Pastoraatti on moderni organisaatio, jossa on hyvät työehdot, kehittymismahdollisuudet ja edut.

Lue lisää ruotsiksi täältä.

Ota yhteyttä ja kysele lisää:

Lisa Fröberg, esihenkilö
lisa.froberg@svenskakyrkan.se

Manne Mali, hiippakunnan työalasihteeri (suomenkielinen)
manne.mali@svenskakyrkan.se

Emma van Kersbergen, seurakuntapastori (suomenkielinen)
emma.van.kersbergen@svenskakyrkan.se

Sandra Björlin, HR-asiantuntija