Min resa till Etiopien

Innan jul reste 19-åriga Malva Rosenfeld från Nora bergslagsförsamling till Addis Abeba för att delta i 100-årsjubileet för den svenska missionären Karl Cederkvists gärningar i Etiopien.

Malva hade med sig en stor summa insamlade medel från svenska församlingar till reparationerna av en brunn. Hon kom tillbaka med erfarenheter av reell fattigdom och insikter om skillnaden i förutsättningar mellan henne själv och jämnåriga i Etiopien. Men också med en bekräftelse på att det är möjligt att göra skillnad. Läs Malvas reseberättelse och se hennes bilder från Etiopien här.

Malva rosenfeld

Malva Rosenfeld berättar gärna om sina erfarenheter från Etiopien i olika sammanhang, t.ex.  i internationella grupper, på församlingsaktiviteter och i personalsamlingar. Du når henne på malvarosenfeld@gmail.com. ​

Ett av fadderbarnen som flitigt gör sina läxor. Foto: Privat