En dam hämtar varm lunch. Hon skattar mot fotografen.

Vuxen dag

För den som är ledig under dagen finns allt från mötesplatser, andakt och mat till rörelse, körer och hantverk.

Välkommen att delta i våra verksamheter

Hittar du någon verksamhet som du tycker verkar intressant eller som du vill delta i? Då är du varmt välkommen! Hör gärna av dig till respektive kontaktperson om du vill veta mer!

De flesta verksamheter är kostnadsfria. Verksamheter för barn är alltid gratis!

Körer för vuxna

Gillar du att sjunga? Det är roligt att sjunga om man är flera. Så testa att sjunga i kör! Det finns körer med stora och små utmaningar. För den vana körsångaren och för den ovana.

Samtal och fördjupning dag

Här finns möjlighet att brottas med frågor med andra, om det som är viktigt i livet.

Daglediggrupper & träffpunkter

Andakt. Program. Samtal. Gemenskap. Servering. Tillfälle att möta andra över en kopp kaffe eller soppa och få lyssna till något djupt eller underhållande.

Sy och sticka dagtid

Syföreningar har gjort skillnad för människor i årtionden. Nu finns det moderna stickcaféer. Målet är detsamma.

Rörelse dagtid

En kort promenad eller ett spel piggar upp både kropp och själ.

Några personer sitter och mediterar på kyrkans golv.

Meditation & Mindfulness

Här hittar du våra tillfällen för meditation, mindfulness och stilla dagar. Ge din kropp och själ tid för dig och det eviga...

Bli en pilgrim!

Pilgrimsvandring, pilgrimsmässa, pilgrimskonfirmation... Det finns många roliga aktiviteter i Svenska kyrkan om du är pilgrimsintresserad.

Pilgrimsvandringar

På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ. Det är vandraren själv som bestämmer sin inriktning.