Önsta församlingsråd

Önsta församlingsråd stödjer och inspirerar medarbetarna i församlingen. Vi engagerar oss också i utformningen av kyrkorummen och i gudstjänsterna, utser kyrkvärdar och deltar i det internationella arbetet samt representerar församlingen i olika sammanhang. Vi är med i arbetet med budget samt målsättning och uppföljning av verksamheten. Fokus för rådet är barnfamiljer mitt i livet, upplyftande gudstjänster, nytänkande och öppenhet, samt att se Gud i varje människa.

Rådet skall också utveckla frivilligverksamheten och företräda församlingen i förhållande till församlingsbor och lokala intressen.

Ledamöter

Ordinarie

Ann-Sofie Berglund, Ordförande
Yngve Anderberg
Arne Sellberg
Anne-Marie Nyström
Elisabeth Granberg
Anette Lindström
Per-Åke Olofsson
Charlotta Numan
Pernilla Cramnell, kaplan

Ersättare

Kristina Liderfeldt Andersson
William Widfors, adjungerad
Emma Hedberg Sehlberg

Protokoll

Här kan du ladda ner protokoll från Önsta församlingsråds sammanträden. Vill du ha protokoll från tidigare möten kan du kontakta oss, så skickar vi dem till dig.