Foto: Alex & Martin /Ikon

Konfirmation - tre alternativ

Varbergs församling erbjuder tre olika alternativ för den som vill konfirmeras. Innehållet är ungefär de samma, skillnaden är tiden och upplägget.

Anmälan till de olika konfirmandalternativen sker via länkar i texten. Den länken tar dig vidare till en annan sida med lite information och en länk för intresseanmälan.

Vardagskonfirmander

Onsdagseftermiddagar i Församlingshemmet på Sveagatan 24. Någon enstaka lördag och några lägerdagar. Den som vill kan övernatta. Den som hellre sover hemma kan göra det då vi kommer att vara inom närområdet.
Konfirmation: Lördag 18 maj
Plats: Församlingshemmet och Varbergs kyrka

Gruppen har startat och om du vill vara med behöver du kontakta Rebecca Kullenbert.

Fågor: Rebecca Kullenberg, 0340-813 15, SMS 0702-11 47 20
rebecca.kullenberg@svenskakyrkan.se

Helgkonfirmander

En söndag i månaden och har två helgläger, 13-15 oktober och 3-5 maj.
Start: Torsdag 14 september
Konfirmation: Lördag 25 maj 2024
Sista anmälan har passerat och gruppen har startat.
Plats: Sollyckans kyrka

Frågor: Linda Torstensvik, församlingsassisten, 0340-813 32 eller linda.torstensvik@svenskakyrkan.se

Sommarkonfirmander

3-4 träffar under vårterminen 2024, ett helgläger i mars eller april. Sommarläger 17-20 juni och träffar i Varberg 24 juni-5 juli. 2024 alltså.
Start: I slutet av november
Konfirmationshelg: 6-7 juli
Sista dag för anmälan: 15 oktober. Anmäl dig via den här sidan.
Plats: Apelvikshöjds kyrka

Frågor: Gabriella Henning, församlingspedagog
0737-73 93 84  eller gabriella.henning@svenskakyrkan.se

Frågor om helgkonfirmander, kontakta:

Linda Torstensvik

Församlingsassistent

Mer om Linda Torstensvik

...i Sollyckans kyrka med ansvar för äldre barn och ungdomar. Har konfirmandgrupper, WWJD-grupp, ungdomsgrupp och söndagsskola. Linda är även ansvarig för församlingens arbete på skolor.

Ledare och faddrar

Unga frivilla ledare och faddrar är en viktig del av vårt konfirmandarbete. De är med för att skapa god stämning och hjälpa konfirmanderna under året samtidigt som det är ett sätt för dem att växa.

Ytterligare personal är också med under konfirmandåret.

Riktlinjer för arbete med barn och unga

I Svenska kyrkans sammanhang ska barn och unga känna sig trygga, sedda och bekräftade oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller annat som påverkar livet. Inte heller socioekonomiska omständigheter ska hindra barn och unga från att kunna delta i aktiviteter i församlingen.