Foto: Sara Sandström

Kyrkogårdar

Våra kyrkogårdar är inte bara platser där vi lämnar dem som har avlidit. De är också platser för eftertanke och rekreation.

Vi vill skapa en miljö dit man gärna återvänder, om man befinner sig i sorg och saknad efter någon man mist, eller bara för att njuta av allt vackert som finns där.

Vännäs östra kyrkogård, Vännäsby

Vännäs kyrkogårdar

I Vännäs församling finns två kyrkogårdar. Vännäs västra kyrkogård belägen vid Mariakapellet samt Vännäs östra kyrkogård vid kyrkan i Vännäsby.

Bjurholms kyrkogårdar

I Bjurholms församling finns två kyrkogårdar. I Bjurholm och 4,5 mil väster om Bjurholm finns Bredträsk kyrkogård.

Serviceverksamhet

Du som är gravrättsinnehavare har möjlighet att beställa olika typer av skötsel av gravplatsen.

En liten skylt som gått sönder står vid en gravsten.

Gravrättsinnehavare sökes!

Vännäs-Bjurholms pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på Bjurholm, Bredträsk, Vännäs västra och Vännäs östra kyrkogårdar och begravningsplatser.