Bärtil funderar på vintern v3 2017

Bärtil funderar på vintern

Vinter. Kallt, mörkt och ganska underbart. En del tycker att det är besvärligt med vinter. Att det blir halkigt och att man måste skotta snö. Andra tycker att det är toppen med vinter. Då kan man åka skidor och bygga snökojor.

Jag längtar ibland efter sommaren när det är vinter. Då brukar jag försöka tänka på att om det inte fanns vinter, så kunde jag inte längta efter sommaren. Och rätt som det är börjar snön och smälta, vattenpölarna blir fler och större, träden får blad och så blir det sommar. Då brukar jag ganska snart längta efter vinter. Visst är det typiskt?

Jag önskar dig en fin helg och vill få säga att Jesus älskar dig. Alltid, jämt och hela tiden däremellan!

Hej hopp, full galopp! /Bärtil

---

Visst har du sett att du kan skicka frågor till mig om sånt du tycker är svårt att förstå eller nåt du undrar över? Klicka här så kan du skicka en fråga.

Det här händer i helgen

Fredag 20/1

19.00 Ekumeniska mötesserien. K-G Larsson från Ö-vik. Ekumeniska kören. Betel Bjurholm.

Lördag 21/1

19.00 Ekumeniska mötesserien. K-G Larsson från Ö-vik. Ekumeniska kören. Pingstkyrkan Bjurholm,

Söndag 22/1

11.00 Ekumeniska mötesserien. Söndagsgudstjänst. K-G Larsson från Ö-vik. Ekumeniska kören. Bjurholms kyrka.

11.00 Ekumeniska böneveckan. Gudstjänst. Kjell Tegnér och Lovsångslinjen från Dalkarlså. Därefter seminarium kl 14.00. Pingstkyrkan Vännäs.