Foto: Louise Hedberg /IKON

Bärtil funderar på vatten v2 2017

Bärtil funderar på vatten

Visst måste vatten vara världens bästa uppfinning!? Man kan dricka det om man är törstig, det kan bli till snö, man kan tvätta saker med det, släcka bränder med det, det gör att växterna växer, man kan göra is av det och åka skridskor på, det går att koka... Jag skulle kunna räkna upp en massa fler saker som vatten är bra till. Men vatten funkar inte till allt. Blir jag ledsen så hjälper inte ett glas vatten.

På söndag berättar prästen i kyrkan om "livets vatten". Då handlar det inte om sånt vatten som finns i kranen, utan det är en bild för att förklara hur Jesus kan vara ett vatten för insidan av kroppen. T ex för att hjälpa mig när jag är ledsen. För när jag tänker på att han alltid älskar mig, då kan det kännas lite bättre. :)

Lördag 14/1

18.00 Lördagsmöte. Kristina Eriksson. Bjurholms Efs.

Söndag 15/1

11.00 Temamässa. Maggan Rehnberg och Britt-Mari Hörnqvist. Tema: Var inte rädd - du är viktig. Kyrklunch och fördjupning. Johanneskyrkan Vännäs.

11.00 Högmässa. Samuel Örnberg och Karin Gustafsson. Bjurholms kyrka.

11.00 Gudstjänst. Johannes Nordh och Bodil Johansson. Kyrkan Vännäsby.

18.00 Ekumenisk körövning. Pingstkyrkan Bjurholm.