Bärtil funderar på ett tomt papper v 52 2016

Bärtil funderar på ett tomt papper

På lördag är det nyårsafton. Den sista dagen på det här året som heter 2016. Och på söndag är det nyårsdagen. Den allra första dagen på 2017.

På nyårsafton brukar jag få vara uppe längre än vanligt. Så länge jag orkar faktiskt. Jag tycker att det är roligt att fira nyår. Både att fira allt jag fått vara med om under året som nu tar slut och så att fira att ett helt nytt år börjar.

Att börja ett nytt år är som att börja med ett alldeles tomt vitt papper som jag sedan ska fylla med bilder under året. Jag hoppas att både du och jag och alla andra ska få fylla våra papper med en massa glada bilder och glada färger. Vilka bilder önskar du till ditt vita papper? Rita hur du vill att nästa år ska se ut och skicka din teckning till mig: bartil@svenskakyrkan.se

Ha en riktigt härlig nyårshelg!

Lördag 31/12 Nyårsafton

17.00 Nyårsbön. Vännäs Ekumeniska Råd (VER) tillsammans med Efs. Ingrid Hammarberg. Johanneskyrkan Vännäs.

18.00 Nyårsbön. Inger Johansson och Karin Gustafsson. Bjurholms kyrka.

Söndag 1/1 Nyårsdagen

11.00 Mässa på nyårsdagen. Marie-Louise Marsjögård och Bodil Johansson. Sammanlyst för Vännäs och Vännäsby. Kyrktaxi. Kyrkan Vännäsby.

11.00 Högmässa. Anders Boström. Bjurholms kyrka.

Kyrksöndag

I kyrkan så kallas varje söndag för nåt särskilt. På söndag är det nyårsdagen, men också julens åttonde dag. Varje söndag är det också nåt slags tema, nåt särskilt ämne som prästen pratar om. Nu på söndag handlar det om att en nytt år börjar, men vi firar också att Jesus fick sitt namn den här dagen.