Följande leveranser kommer under sommaren:
- Valsedlar – flera leveranser
- Valnämndsmaterial 11-15 augusti
- Grupp- och kandidatförteckningar 25-27 augusti
För att underlätta leveranser, sätt gärna upp en lapp vid huvudingången med relevant information, exempelvis:
- Öppettider
- Lunchstängt (öppettider)
- Alternativ ingång ("runt hörnet")
- Telefonnummer att ringa om dörren är låst (t.ex. "Ring XX-XXX XX XX – vi är på plats")
I samband med samtliga leveranser kommer en mottagarbekräftelse skickas ut via e-post från valkansliet till den officiella e-postadress som används av församlingen eller pastoratet, i vilken ni omgående ska bekräfta att leveransen har rätt innehåll eller rapportera eventuella brister.
Samma dag eller dagen innan leveransen får ni en avisering till den samma e-postadress. Så håll koll på den e-postlådan under sommaren så ni inte missar något.
För valnämndmaterialet skickas istället en sms-avisering till det mobilnummer som angavs vid beställningen. Chauffören kommer även att ringa till samma nummer tre stopp innan leveransen av valnämndsmaterialet.
Observera att leveranser som inte kan genomföras endast har sju dagars liggetid på uthämtningsstället innan de returneras till tryckeriet. De extrakostnader som då uppstår bekostas av enheten (församlingen eller pastoratet).
Namnvalsedlarna trycks under hela sommaren. Av logistiska skäl trycks de i färgordning (valtyp) vilket innebär att de förmodligen kommer levereras vid minst tre olika tillfällen under perioden juni, juli och augusti.
Vid frågor kontakta i första hand valnämnden, alternativt kyrkoval@svenskakyrkan.se.