Vuxenkörer

Är du intresserad av körsång? Vällingby församling har fem olika vuxenkörer: S:t Tomas Kammarkör, Vox Feminae, Vivid Voices, Schola Cantorum Sancti Thomae och Feel Good-kören.

S:t Tomas Kammarkör

Kammarkören är en blandad kör, med medlemmar som är drivna körsångare och som har god notläsningsförmåga. Kören har en bred repertoar, som innehåller bland annat de större kör- och orkesterverken. Kontakta körledare Francesco Acquista, telefon 08-445 85 13 för mer information och provsjungning.

S:t Tomas Kyrkokör

Kyrkokören är en blandad kör vars uppdrag är att främja kyrkans liturgi och stötta församlingens psalmsång. Vi övar torsdaga kl 17.00–19.00. Du som vill vara med behöver ha körvana med grundläggande notkunskap och gehör. Repertoaren är blandad i både genre och svårighetsgrad.

Kontakta körledare Francesco Acquista, telefon 08-445 85 13 för mer information.

Vivid Voices

Vivid Voices är en sånggrupp med en inriktning på musikal, jazz, visa, pop, rock, gospel. Vi träffas torsdagar 18.45–21.15 i kyrkan. Här ges möjlighet till stämsång, solosång och ”klassisk” sångteknik. Kören framträder vid olika slags konserter och gudstjänster i kyrkan. Sångvana och gott gehör krävs.

Vill du veta mer? Kontakta Gerd Nielsen, tel. 08-445 85 15.

Schola Cantorum Sancti Thomae

Schola Cantorum Sancti Thomae är en manskör vars fokus ligger på gregoriansk och renässanskörmusik. Vi söker dig som vill upptäcka musiken som en andlig väg och som vill lära dig sjunga denna typ av sång, som har djupa rötter i den tidiga kyrkan.

Vi vill även vara en mötesplats för bön och fördjupning i trosfrågor. Vi träffas varje onsdag klockan 16.30 i S:t Tomas kyrka, Vällingby. Välkommen att kontakta körledare Francesco Acquista, 08 445 85 13, francesco.acquista@svenskakyrkan.se.

Feel Good-kören

En nybörjarkör för alla er som inte har någon erfarenhet av att sjunga, men som gärna vill prova på i en vänlig och tillåtande miljö.

Vill du veta mer? Kontakta Gerd Nielsen, tel. 08-445 85 15.