Foto: Maria Lundström, IKON

Musikaliskt lagspel i Lövstabruk

Nyhet Publicerad

Den 7-13 augusti bjuder Uppsala stift in till kyrkomusikaliskt ungdomsläger. Anmäl dig senast den 31 maj.

Är du 15-25 år, spelar orgel, är intresserad av körsång och kyrkomusik och vill träffa andra som också gör det? Då kan Uppsala stifts kyrkomusikaliska ungdomsläger vara något för dig. På veckoprogrammet står orgelspel, solo- och körsång, dirigering och musikteori. De duktiga pedagogerna guidar dig så att du kan fördjupa kunskaper du redan har och prova på för att lära dig nytt.

– Vi har anordnat lägret två gånger tidigare och väljer att göra det igen, eftersom det varit så uppskattat av deltagarna. Det är inte alltid så lätt att hitta andra ungdomar som har samma intresse av kyrkomusik, så det är viktigt att erbjuda den här möjligheten, konstaterar stiftsmusiker Mats Stenlund.

Lägret arrangeras i samarbete mellan Uppsala stift, Tierps pastorat, Gävle församling, Norra Hagunda församling och Uppsala pastorat.

Läs mer och anmäl dig här