Några barn tittar ner i en resväska med gosedjur som fröknarna öppnat.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Vårt kvalitetsarbete

Som förälder ska du känna dig trygg i att ditt barn får den omsorg hen behöver. Här kan du läsa mer om hur vårt kvalitetsarbete ser ut och ta del av de senaste föräldraenkäterna för våra förskolor.

Så jobbar vi

På förskolorna bedrivs ett systematiskt kvalitetsarbete som leds av rektor och förskollärare. Prioriterade områden för utbildningen tas fram av huvudmannen och planeras, följs upp, utvärderas och analyseras läsårsvis.

Barnen i förskolan och deras vårdnadshavare ges möjlighet att delta i kvalitetsarbetet genom till exempel trygghetsvandring och förskoleenkät.

Berätta vad du tycker

Vi vill gärna veta vad du tycker om vår verksamhet! Du kan framföra dina åsikter direkt till förskolepersonalen men också/eller fylla i vår synpunktsblankett och lämna den till förskolan den gäller.

Det går även bra att kontakta representanten för förskolornas huvudman: jonas.lindberg@svenskakyrkan.se

Resultat från föräldraenkäter

Alla föräldrar som har barn på förskola i Uppsala kommun får svara på frågor om verksamheten. Här kan du läsa de senaste resultaten för Svenska kyrkan Uppsalas förskolor:

Kyrkklockans förskola 2023

Prästgårdens förskola 2023

Solrosens förskola 2023

Vildrosens förskola 2023

(Duvans förskola öppnade i februari 2023 och därför finns ännu inga resultat från föräldraenkäter att redovisa.)