Tavla av en kvinna som stirrar tomt framför sig
Foto: Walter Langley/Birmingham Museum Trust

Förlustgudstjänster i Gottsunda

Nyhet Publicerad

Gudstjänst om besvikelser, förluster och den sorg vi inte har så lätt att dela. Andra torsdagen i månaden, hela våren.

När livet inte blir som du tänkt dig

Det kan vara skönt att få minnas våra döda och sörja tillsammans. Men i livet drabbas vi även av andra sorters sorger och förluster - upplevelser som det inte är lika naturligt att finna ritualer för att hantera som när det gäller sorgen efter en närståendes dödsfall.

Hur sörjer vi till exempel en dement partner som inte längre känner igen oss men fortfarande lever? Hur sörjer man en skilsmässa? En uppsägning? Ofrivillig isolering? Eller helt kullkastade planer?

I temagudstjänsten När livet inte blir som jag tänkt mig ges utrymme för en del av de tankar människor kan ha om förlust och besvikelser och utrymme skapas för en annan slags sorg.

I vår anordnas denna temagudstjänst andra torsdagen i månaden ända fram till 13 juni. Ingen föranmälan.

Datum:

8 februari