Foto: Henrik Viberg

Kyrka / skola

Här hittar du fördjupande, kompletterande och kvalitetssäkrad undervisning för lärare, elever och grupper i grundskolan.

Fördjupning och lärande på spännande mötesplats

Svenska kyrkan har enligt kyrkoordningen ansvar för de människor som bor och vistas inom församlingens gränser - här ryms bland annat arbetsplatser och skolor. Detta tillsammans med kyrkans historiska koppling till lärande och undervisning gör att Svenska kyrkan har ett väl utarbetat och kvalitetssäkrat arbete som riktar sig mot skolan.

Skolan är landets största arbetsplats, en mångkulturell mötesplats där lärande äger rum och där livsförståelse växer och tar form.  Som lärare i Uppsala kan du vara trygg med att den fördjupande och kompletterande undervisning som dina elever kan få genom ett samarbete med oss är väl förankrat i Lgr -11.

Här nedan får du veta mer om de teman och aktiviteter som erbjuds just nu:

Därför firar vi påsk

Ge dina elever djupare kunskap om kyrkans största högtid och berättelse.

Visningar och vandringar i domkyrkan

Uppsala domkyrka har en omfattande skolvisningsverksamhet som vänder sig till elever i alla åldrar och med olika behov.

Vår gemensamma värld

Under Globala veckan har vi vårt ansvar för skapelsen och varandra i fokus.

Låt bibelkunskapen bli ett äventyr

Lär på ett lekfullt sätt hur Bibeln som urkund har påverkat och påverkar vårt samhälle.

Kyrkopedagogisk visning

Dialog, delaktighet och fördjupande upplevelser.