Arrangera Himlen är här i din egen kyrka

Vi hjälper gärna till med att tillgängligöra kulturarvet i er kyrka. Genom Uppsala domkyrkoförsamling är det möjligt att bland annat hyra montrar.

I samarbete med många olika aktörer skapade Uppsala domkyrka 2014 konceptet Himlen är här inför Uppsala ärkestifts 850-årsjubileum. I en stor utställning med omkring trehundra tusen besökare lyfte vi på locket till kyrkans skattkista: mycket gamla föremål, nyskapad konst, viktiga frågor om livet och Gud.

Samma koncept ligger till grund för en mindre utställning under Reformationsåret 2017 och har också prövats av andra utställare. Om du funderar på att ordna en liknande utställning, stor eller liten, så finns bra dokumentation att ta del av och utrustning som exempelvis utställningsmontrar att hyra.

Välkommen att kontakta
uppsala.domkyrko@svenskakyrkan.se