Foto: Alex Giacomini /Ikon

Ungdomskör och replokal

Husband eller gospel? Sjunga eller spela musik? Vilken är din musik? Vilken kör passar dig? Klicka på rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive kör.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Bless Is More i Ålidhemskyrkan

Måndagar kl 18.30–20. En gospelkör för alla, oavsett sångvana. Repertoaren spänner från traditionell gospel till mer nutida arrangemang som lutar åt pop & soul. Anmälan. Terminen pågår 22/1 till 3/6.

Tambourines i Ålidhemskyrkan

Tisdagar kl 17-18. En kör för dig som går i mellanstadiet, från åk 4 och äldre. Vi sjunger nya låtar och gamla visor, psalmer och pop, Vi uppträder på Gudstjänster och har kördagar varje termin. För dig som älskar att sjunga. Anmälan! Vårterminen pågår: 23/1 - 28/5.

Ungdomskören i Carlskyrkan

Måndagar, udda veckor, kl 18.30–20.30. För dig som går i 8:an, 9:an eller gymnasiet. Välkommen med i vår ungdomskör med sång och gemenskap. Anmälan.

Umeå stads ungdomskör

Tisdagar kl 17.00–18.30 i Församlingsgården, Östra Esplanaden 9. En kör för ungdomar från 13 år under ledning av Jonas Östlund och Malin Björkman Hietala. Vi sjunger allt från pop till klassiskt.

Umeå stads motettkör

Tisdagar kl 19–21 i Umeå stads församlingsgård. En blandad kör för unga vuxna, 20-35 år med en stark social gemenskap och öppen atmosfär. Vi har en hög ambition och sjunger en bred repertoar för både gudstjänst och konsert. Löpande intagning.

Replokal i Carlskyrkan

Vi har en replokal i kyrkans källare. Spelar du i ett band eller vill du starta ett, är du välkommen att boka en tid i lokalen.