P.S.UNG

Personlig samtalsmottagning för dig mellan 13 och 25 år. Öppet för alla oavsett tro, kön eller sexuell läggning.

Alla behöver någon att prata med ibland!

Är du stressad eller orolig? Känner du dig ensam eller osäker? Prata med oss! Vi lovar att lyssna. På riktigt.

Inget ämne är för litet, ingen känsla för stor. Vi som gärna lyssnar på dig är män och kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund. Alla har erfarenhet av samtal med unga människor.

Personliga samtal bokas via mail, SMS eller telefon
Telefontid måndag kl 10.00–11.00.
Kostnadsfritt
Tystnadsplikt
Ingen registrering

SMS: 070-903 204 13 93
Mail: umea.ps@svenskakyrkan.se
Adress: Östra Esplanaden 9, Umeå
Instagram: @p.s.umea

Svenska kyrkan agerar - för att hjälpa unga i Umeå

VK besökte Rebecca Stare-Rees och Joel Hultdin från P.S.Ung. Resultatet blev en annons som ska sprida information om samtalsmottagningen i Umeå. "Det här arbetet är istället en del av det vi behöver göra som kyrka: att finnas tillgängliga för människor i svåra stunder."

Samma byggnad, annan ingång!

Ingång från Östra Esplanaden 9

Bli volontär

Lys upp någons dag genom att ge av din tid och engagemang. Som ideell engagerar du dig för en särskild uppgift under en bestämd tid. Det kan vara längre eller kortare uppdrag.

Håll koll på vad som händer

Predikoturen har bytt plats. Så här fortsätter du att hitta allt som händer i Umeås kyrkor.

Samtal och stöd genom hela livet

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.

Det händer i kyrkan

Vill du prata om Gud med andra, kanske på finska? Äta god mat och umgås? Sjunga i kör, även om du tycker att du inte kan? Eller vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker?

Dop, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Tidningen Spira

Spira är en tidning om livsfrågor och tro, som delas ut gratis till alla hushåll i Umeå fyra gånger per år. Tidningen finns också i din närmaste kyrka.