Lunchkonsert ”Ett hemligt tecken”

Onsdag 1 juni kl 13.00, Mariakyrkan. Ylva Eggehorn läser egna texter. Richard Öberg och Kristen Jansen Brodin spelar piano och flöjt.

Richard Öberg och Kristen Jansen Brodin spelar musik av Ennio Morricone, Arvo Pärt, J.S. Bach, Carl Nielsen, Claude Debussy och psalmer med texter av Ylva Eggehorn.

Ylva Eggehorn läser egna texter.

Ät lunch före konserten!
Sopplunch serveras kl 12.00 för 60 kr. Anmäl dig till maten senast 29 maj till: carina.lundstrom3@svenskakyrkan.se

Medverkande

Ylva Eggehorn är en svensk författare och poet. Hon har skrivit flera psalmer i den svenska psalmboken, bland annat Var inte rädd, Innan gryningen och Kärlekens tid med musik av Benny Andersson.

Richard Öberg är kyrkomusiker i Tegs församling. Examen från musikhögskolan i Piteå, kantorsutbildning i Mellansel. Är både gehörs- och notläsningsmusiker, behärskar samtliga musikstilar inom rock, pop, gospel och klassisk musik. Har gett ut ett antal körverk på Wessmans musikförlag.

Kristen Jansen Brodin är frilansflöjtist och kammarmusiker. Hon är född 1974 i Ohio, USA och började spela flöjt i 8-årsåldern och lärde sig uppträda tidigt genom att spela i kyrkan med sin mamma som är organist. Kristen studerade musik och psykologi vid Case Western Reserve University i Cleveland. Kristen flyttade till Sverige 1997 för att bilda familj och fortsatte sedan sina studier vid Musikhögskolan i Piteå. Numera jobbar hon som flöjtpedagog vid Kulturskolan i Umeå där hon är särskilt engagerad i Suzukipedagogiken.