Klimatbokcirkel i Ersbodakyrkan

Vi träffas och samtalar tillsammans om en bok med klimattema. Första gången blir det fika, lite lära känna varandra och en introduktion till boken. Vi startar gruppen när tillräckligt många anmält sig.

Vi träffas tre gånger. Första gången blir det fika, lite lära känna varandra och en introduktion till boken. Sedan läser vi i egen takt och träffas två gånger till för att samtala kring bokens innehåll, vår oro, vårt hopp och den kristna trons bidrag till hur vi kan möta livet vid denna punkt i jordens historia.

Första boken vi kommer läsa är ''Monstersamhället. Från förnekelse till framtid'' skriven av författaren och överlevnadsexperten Herman Geijer. Information om boken från förlagets hemsida hittar du här: Ordfront förlag

Var och en skaffar själv boken och läser den inför träffarna. Boken finns bl.a. digitalt (som e-bok och ljudbok) via appen Biblio som du har tillgång till gratis ifall du har lånekort på biblioteket.