Suomenkielinen toiminta/ Finskspråkig verksamhet

Onko kielesi suomi? Ruotsin kirkko Uumajassa tarjoaa suomenkielistä toimintaa. Täältä löydät tietoa. Pratar du finska? Här får du information om Svenska kyrkans finskspråkiga församlingsarbete i Umeå.

Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Gal.6:2
Nattvarden uppdukad på en duk. Ett lila krucifix och ett tänt stearinljus står bredvid.

Jumalanpalvelukset keväällä 2024/Gudstjänster våren 2024

Useimmiten klo 16 Ålidhemin kirkolla / Oftast kl 16 i Ålidhemskyrkan

Kirjapiiri/Bokcirkeln

Luemme kirjoja ja keskustelemme niistä suomeksi Ålidhemin kirkolla / Vi läser böcker och samtalar om dem på finska på Ålidhemskyrkan

Suomenkielinen kuoro / Finska kören i Ålidhemskyrkan

Måndagar/maanantaisin kl 18–19.30. Haluatko laulaa suomalaisia lauluja? Tuletko Suomesta tai haluatko kenties oppia suomea? Vill du sjunga finska sånger? Kommer du från Finland, eller vill lära dig lite finska? Vårterminen pågår: 15/1 till 27/5. Kevätkausi 9.1-4.6.

Meidän seurakuntatyömme

Uumajan alueen suomenkielisen seurakuntatyön toimipiste on Ålidhemin kirkolla. Me katsomme, että on tärkeää saada kokoontua seurakuntayhteyteen erilaisen toiminnan muodossa myös omalla äidinkielellä. Järjestämme jumalanpalveluksia joka kolmas viikko kello 16, sekä myös muuta toimintaa, kuten hartauksia ja keskustelupiirejä. Otamme ilolla vastaan kaikki, ketkä ovat kiinnostuneet toiminnastamme!

Meidät löytää Facebookista, joka on linkitetty tämän sivun alkuosaan tai YouTube-kanavamme kautta, johon linkki löytyy tästä alta. Toimintaan saattaa tulla muutoksia lyhyelläkin varoitusajalla, joten tarkistathan ensin tilanteen Facebookista/nettisivuilta tai soittamalla meille (yhteystiedot sivun alaosassa).

Meidän YouTube-kanavamme

Ålidhemskyrkan

Ålidhemskyrkan byggdes 1973 för att vara en vardagskyrka för alla. Här finns grupper för barn i alla åldrar, en stor verksamhet för vuxna med samtals- och fördjupningsgrupper.

Kontakta oss

Vill du boka ett dop, gifta dig, prata med en präst? Har du frågor om gravar eller undrar något om Svenska kyrkan i Umeås verksamhet?