Foto: Adi Goldstein

Campuskvällar

På onsdagskvällar har Kyrkan på Campus verksamhet för studenter och unga vuxna på Ålidhemskyrkan. Här ryms samtalsgrupper, regnbågskvällar, kultur och spelkvällar sida vid sida. Vår önskan är att fler verksamheter ska växa fram tillsammans med studenter och unga vuxna. Kanske önskar du att vi startar någon specifik verksamhet eller grupp. Hör i så fall av dig till Kyrkan på campus. Kvällen inleds med en nattvardsgudstjänst för den som önskar.

Vardagsmässa

Mässa i ord, ton och tystnad - En nattvardsgudstjänst inspirerad av Taizé. Onsdagar 18.30 Ålidhemskyrkan.

Hängkvällar

Vi fikar, spelar spel och umgås. Ingen föranmälan.
Datum: Onsdagar 17/1, 21/2, 13/3, 1/5.
Tid: kl 19.30-21.00

Kärlekens aska och glöd

På alla hjärtans dag, 14 februari, som också är askonsdagen, firar vi Askonsdagsmässa som Vardagsmässa. Temat för kvällen är ”Kärlekens aska och glöd - en kväll om kärlek”.
Tid:  Mässa 18.30 ,Temakväll 19.30-21.00

Bibelmeditation

Öppen biblelstudie med inspiration från lectio divina för studenter och unga vuxna. Ingen förkunskap krävs. Ingen anmälan.
Datum: Onsdagar 7/2, 27/3 och 15/5
Tid: kl 19.15-21.00

Viktigt på riktigt - grupp

Kanske går du runt och funderar på frågor du inte riktigt hittar svar på? Om värderingar och val i vardagen. Om det som skaver och det som ger mening.  Vill du dela dina tankar med andra? Då kan denna samtalsgrupp vara en möjlighet för dig. Vid tre tillfällen pratar vi om det som är viktigt i livet och som vi inte alltid sätter ord på. Vi samtalar med trygga ramar utifrån samtalsmodellen ”Öppna kort” som är kopplade till existentiell hälsa med teman som tillit-tvivel, mening-tomhet, död-liv.

Öppna kort är framtagna som en enkel modell för förutsättningslösa och öppna existentiella samtal.

Datum: Onsdagar 24/4, 8/5 och 22/5
Tid: kl 19.30-21.00
Frågor och anmälan: Susanne Dahl, susanne.dahl@kyrkanpacampus.se

Stiftsgruppen

För dig som intresserad av eller på väg mot framtida tjänst i Svenska kyrkan som diakon, pedagog, musiker eller präst. Gruppen har sina träffar i samband med campuskvällarna.
För mera info maila: umestiftsgrupp@gmail.com

Regnbågskvällar

Träffar under våren 2024 i Ålidhemskyrkan och Kyrkan på campus.