Foto: David Castor

Vad händer i Röke

Här kan du hitta information om vad som händer i Röke.

Gudstjänster i Röke

5/5 kl 10.00 Gudstjänst i EFS missionshus Röke.

19/5 kl 18.00 Familjemässa i Röke församlingshem. Servering

2/6 kl 10.00 Gudstjänst i EFS missionshus Röke.

9/6 kl 18.00 Sommarkväll i EFS-gården i Äljalt. Röke och Hörja skolorkester, Henrik Frosthagen andakt.

16/6 kl 18.00 Friluftsgudstjänst i Levins park. Korvgrillning efter gudstjänsten.

23/6 kl 14.00 Gudstjänst i Röke församlingshems trädgård.

30/6 kl 18.00 Sommarkväll i EFS-gården i Äljalt.

7/7 kl 18.00 Sommarkväll i EFS-gården i Äljalt. Karin och Niclas Eriksson, Ljungby, andakt.

14/7 kl 18.00 Sommar i Levins park ”Sommarsång” -  sång och piano av Ingvar Albihn som kommer att bläddra bland nothäftena för att skapa sommarkänsla i sommarkvällen. Det bjuds på lite Peterson-Berger och en och annan sommarpsalm. Andakt med Eva H Olsson. Korvgrillning efter gudstjänsten.

21/7 kl 18.00 Sommarkväll i EFS-gården i Äljalt. Anna Weister Andersson och Andreas Andersson sång o musik, andakt.

28/7 kl 18.00 Sommarkväll i EFS-gården i Äljalt. Gospelstompers, Uno Hellgren, andakt.

4/8 kl 18.00 Sommarkväll i EFS-gården i Äljalt. Rune Lindqvist och Glenn Bengtsson " Einar Ekberg".

11/8 kl 18.00 Sommar i Levins park ”Psalm i sommarkväll” - ”Några Psalmer av Glenn Bengtsson” – sång och piano - som presenterar några av sina egna psalmer. Han lovar också att berätta lite om bakgrund, text och musik och lite om hur tankarna gick när han skrev dem. Andakt med Lena Grimheden. Vid dåligt väder - Röke församlingshem. Efter gudstjänsten finns möjlighet till korvgrillning.

25/8 kl 10.00 Mässa med höstfest i Röke församlingshem. Höstfest med eterföljande sopplunch.

Torsdagsträffen i Röke EFS missionshus kl 14.00

Nya datum kommer inom kort.

Fredagskul i EFS missionshus kl 18.00

Vi äter, leker och har andakt.

3 maj

ÖPPET KYRKIS!  i EFS missionshus. Har tagit sommarlov.

Nu har vi Öppet Kyrkis i EFS missionshus, dit föräldrar/vuxna är välkomna med sina förskolebarn. Vi träffas varannan torsdag (udda veckor) kl. 9.30-11.  Det blir fika, lek, andakt och pyssel.