Foto: B Gustafsson

Vad händer i Kyrkbanken?

Här hittar ni information om vad som händer i gamla banklokalen vid torget i Tyringe.

Vi har två ingångar till våra aktiviteter, dels en ingång mot Järnvägsgatan, där vi välkomnar främst till barn- och ungdomsverksamhet (Öppet Kyrkiscafé, konfirmander, ungdomsgrupp), dels en ingång som vetter mot torget, där vi välkomnar till Secondhandaffären, men även till våra olika caféer (sommarcafé, stick- och virk...).

Vi finns på Instagram så följ oss gärna. ”kyrkbankensecodhand” heter vi där.

Volontärer

Vi söker även volontärer till secondhandaffären och till övriga aktiviteter, kontakta diakon Birgitta för mer info kring Kyrkbanken. Vi har även ett Instagramkonto för Secondhandaffären, Kyrkbankensecondhand, följ oss gärna där!

Program i Kyrkbanken:

Måndagar:

Inlämning Secondhandaffären kl 10-14.

Drop in café för sjukskrivna och arbetslösa.

På måndagar kl 11.00-13.00 är det Drop in café där man kan träffas och fika. Ingång via Järnvägsgatan.

Filmkvällar

Se mer information på första sidan om filmkvällar.

Soppa och samtal

Om livet i allmänhet och kristen tro i synnerhet (för dig mitt i livet, upp till 65år). Vi träffas i Kyrkbanken (ingång från Järnvägsgatan). Start 11/3. För vuxna. Ingen kostnad.

Anmälan med ev matallergier senast den 1 mars  till någon av diakonerna Birgitta eller Marie.

Tisdagar:

Öppet Kyrkiscafé

Öppet Kyrkiscafé (före detta Öppna förskolan), tisdagar kl. 9-11. Dit är föräldrar/vuxna med barn välkomna, för en stunds samvaro.

Stick- och virkcafé.

Stick- och virkcafé träffas tillsammans med Anna, varannan vecka (jämna veckor) på tisdagar kl. 14-16.

Gubbacafé

Udda veckor bjuder Glenn och Seppo in till ”Gubbacafé” – som särskilt vänder sig till kaffesugna män, tisdagar kl. 10-12.

Onsdagar:

Onsdagscafé

På onsdagar träffas vi till gemenskap kl 14-16. Ibland har vi något enkelt program, ibland bara enkelt fika. Vi bjuder alltid på kaffe, men ta gärna med lite fikabröd, till dig själv eller till alla! Vill du hjälpa till? Kanske vill du sjunga några sånger, visa bilder, berätta om en resa...?

Återbrukskvällar

På onsdagar kl 18.00 träffas vi för att låta dina gamla textilier får nytt liv igen. Vi ses på Kyrkbankens secondhand, för att hjälpas åt med idéer och skapande. Vi bjuder på fika!

Följande onsdagar:10/4 och 24/4.

Torsdagar:

Café och Secondhand

Café och Secondhandaffären har öppet på torsdagar kl. 14-18

Ungdomsgruppen

Ungdomsgruppen träffas, varje torsdag från kl. 15.30. Alla från åk 9 är välkomna att träffas (även om du inte är konfirmerad). Följ gärna ungdomsverksamheten på Instagram: konfa-Tyringe.

Fredagar:

Inlämning Secondhandaffären kl 10-14.

Lördagar:

Café och Secondhandaffären har öppet kl. 10-13.