Foto: Magnus Aronson/Ikon

Sorgestödsgrupp

Du som förlorat en närstående kan i grupp tillsammans med andra få bearbeta din sorg.

Dela din sorg med andra

Sorgen är en naturlig del av livet, men i vårt samhälle kanske sorgen inte alltid får ta den tid och plats som skulle behövas. När man förlorat någon som står en nära förändras hela ens tillvaro på ett mycket genomgripande sätt. Det gör ont och kan ta tid innan man på nytt tycker sig hitta fotfäste i tillvaron.

Tyresö församling erbjuder dig som förlorat en närstående att i grupp tillsammans med andra, bearbeta din sorg genom att uttrycka och utbyta tankar, känslor, funderingar och erfarenheter.

Nästa gruppstart

Välkommen att anmäla ditt intresse för sorgestödsgruppen som startar hösten 2024.

Frågor och anmälan

Kontakta diakon Charlotta Lindholm för mer information.

E-post: charlotta.lindholm@svenskakyrkan.se

För dig som är utbildad och väl förankrad i sorgestöd

Vandring med samtal om sorg och saknad - En handledning för dig som går bredvid. Vandringen utgår från Frälsarkransen, vars pärlor står som skulpturer i Tyresö slottspark, men det går lika bra att utgå från armbandet och välja ut ett antal stoppplatser, på er väg.

Ta del av vandringen