Solen lyser igenom ett buskage på en åker.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Vuxen

Till vuxna erbjuds olika typer av aktiviteter. Trädet, bibelstudiegrupper, sopplunch, körer, Lekmannakåren, syföreningar osv. Välkommen på det som passar dig!

Brittas Salong

Inspirerande föreläsningar och mänskliga möten

Verksamheten Trädet - grupper och cirklar i Kyrkans hus

Verksamheten Trädet i Kyrkans hus, Drottninggatan 42 vill vara en varm hemmiljö i vardagen. Verksamheten är öppen tisdag-torsdag med sommar- och juluppehåll.

Musik och körer

Trollhättans församling har ett rikt musikliv. Oavsett om du är barn eller vuxen, man eller kvinna, intresserad av gospel eller klassiska körverk, har sångvana eller är nybörjare kan du hitta en kör som passar just dig.

Tisdagste

Kaffe finns oxå...För dig 18 år och uppåt och som kallar dig för ung vuxen. Tisdagar i Kyrkans hus kl 18-20.

Lekmannakåren i Trollhättan

Kyrkans lekmannakår i Trollhättan har verkat i över 80 år och är en del av Svenska kyrkans lekmannaförbund. Här kan du hitta vårens program.

Behöver du någon att prata med?

Vårt behov av samtal är speciellt stort i vissa livsskeden. Man kan behöva samtala om både stort och smått så att det inte växer och blir övermäktigt.

Här hittar du kontaktuppgifter till vår samtalsmottagning.

Idealitetsprojekt

Under år 2010-2013 bedrev Trollhättans pastorat tillsammans med Vänersborg ett idealitetsprojekt med målet att nå en väl förankrad och tydlig strategi bland förtroendevalda och anställda för hur man arbetar i församling/pastorat med att identifiera uppgifter och möjliggöra utförandet, rekrytera, utbilda och uppmuntra ideella medarbetare. I den andan vill pastoratet fortsätta verka för ett församlingsliv som präglas av mångas ideella insatser.

Utvecklingsplanen för 2019. Klicka här.