Illustation av Götalundens kyrka med toner runt om

Musik i Götalundens kyrka

Körsång är bra för kropp och knopp! När man sjunger tillsammans blir man både lugnare och lyckligare. Man tränar genom musiken koncentration, minnesfunktioner och språkförmåga. Tillsammans blir vi också ett härligt gäng som har roligt ihop.

Dramakör-klubben

Några måndagar varje termin träffas D/K-klubben. Barnen, 5-7 år, deltar i musiklekar och dramaövningar samt börjar få testa på körsång.

Götalundens Barnkör för åk 2-5

I Götalundens Barnkör introduceras barnen i körsång och genom lekfulla övningar utvecklas rösterna. Genom rörelser till sångerna utvecklas motoriken och texten fastnar lättare. Vi kommer även att använda oss av Music Mind Games. MMG är ett koncept där man på ett lekfullt sätt närmar sig musikteori, både i praktiken och i teorin. Detta är ett hjälpmedel för att förstå musikens uppbyggnad och så småningom läsa noter. Med jämna mellanrum deltar vi i gudstjänster, konserter eller andra tillställningar. Framöver kommer vi även åka på läger.

Vi ses på måndagar kl 17-18 med start i september.

• Emma Bengtsson

Föräldraledig, Musikpedagog och kantor

Vill du lära dej spela orgel?

Du som tycker det verkar kul att spela detta mäktiga instrument hör av dej till Thorgny Skantz för att komma och prova på.
Vi tar också emot pianoelever. Kostnadsfri undervisning.

Musik i Götalunden

Med jämna mellanrum arrangeras Musik i Götalunden på söndagar kl 17. Då blir det musik av olika slag. Håll utkik på hemsidan, facebook med mera!

Manskören Harmoni

Är du sugen på att ta ton?