Kyrkoråd

2022-2025

Kyrkorådet är församlingens styrelse och högsta verkställande organ. Kyrkorådet ska ha omsorg om församlingslivet och ansvara för att församlingens grundläggande uppgift, dvs. att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt att utöva diakoni och mission, blir utförd.

Rådet skall yttra sig i ärenden som skall handläggas av Kyrkofullmäktige, ta hand om den ekonomiska förvaltningen och förvalta kyrkans och församlingens egendom.

Kyrkorådets ledamöter väljs av kyrkofullmäktige i samband med kyrkovalet vart fjärde år. Dessutom är Kyrkoherden alltid ledamot.

Ledamöter och ersättare

Mats Vikard, S
Lina Hansson, C

Kyrkorådsprotokoll

Här publiceras protokollen från Kyrkorådsammanträdena i Trelleborgs församling.