Foto: Kristin Lidell /IKON

Musik & körer

I kyrkan arrangeras flera konserter under året. Vi har flera körer både för barn och vuxna. Att vara med i körerna kostar inget, men man förväntas vara med vid framträdande. Musiken fyller många funktioner både konstnärligt och socialt.

MUSIKGUDSTJÄNSTER OCH KONSERTER

KÖRER

Musik i Svenska kyrkan

I Svenska kyrkan finns det plats för olika typer av musik. Här kan du utveckla ditt musikintresse genom att sjunga i kör eller gå på konsert. Kyrkomusiken tillhör vårt gemensamma levande kulturarv.

Säby-Tranås kyrkokör

Körövning måndagar kl. 18.30-20.00 i Tranås församlingshem.

Adelöv/Linderås kyrkokör

Körövning torsdagar kl. 18.30-20.00 i Linderås församlingsgård.

Chorus Nova - en kör för alla

Körövning onsdagar kl. 13.30-15.00 i Tranås församlingshem Är du dagledig, och gillar att sjunga. Kom med! Vi är övertygande om att sången ger energi, hälsa och glädje.

Barnkörer

Tycker du om att sjunga? Kom och var med i våra barnkörer för olika åldrar i Tranås och Adelöv.

Kalender

Vill du veta vad som är på gång i pastoratet? Här ser du vad som händer dag för dag i våra församlingar och kyrkor.

Har du drömt om att sjunga i kör?

Nu har du chansen, för Säby-Tranås kyrkokör vill bjuda in fler att vara med och sjunga. Mansröster är särskilt välkomna!

Succé för musikalen "I skenet av svavelstickorna".

Lördagen den 13 maj gav Tranås pastorats alla körer, tillsammans med musiker, två mycket välbesökta och bejublade föreställningar i Adelövs kyrka.