Foto: Alex Giacomini /IKON

Konfirmation 2021/2022

Vem är Gud? Var kommer ondskan ifrån? Varför finns ensamhet? Vad händer efter döden? Vad är meningen med mitt liv? Ja, listan över livets stora frågor kan göras lång. Under konfirmandtiden får du möjlighet att fundera och prata om dem.

Konfirmation 2020/2021

För dig som är född 2007 eller tidigare.

Konfirmation kan passa alla! Du är viktig. Det handlar om Dig och om Gud och världen du lever i. Du kanske tror på Gud eller inte... Har du, som så många andra i din ålder funderat på den frågan någon gång, kan konfirmation vara någonting som passar dig. Vi fokuserar mycket på det goda och det onda och alla människors lika värde. Att konfirmera sig ger inte svar på alla frågor men det kommer att hjälpa dig vidare på den väg som kallas Livet.

Våra konfirmandgrupper 2021/2022

Sommarkonfirmation

Vi valde att konfirmera oss eftersom det verkade roligt. Det verkade spännande att lära sig mer om kristen tro och så var det en chans att få träffa nya människor.

Rosa, Iza, Majken, Svante, Charlie och Axel - konfirmander 2020/2021

Passar bra för den som redan har många fritidsaktiviteter. Det blir några träffar under terminerna. Sommarlovets tre första veckor blir det desto mer med träffar måndag till fredag. I detta blir det en veckas läger. Här utlovas ett riktigt härligt äventyr, spännande och givande samtal om allt som hör livet till.

Resekonfirmation

Det innebär träffar varannan vecka, fler kortare läger samt en resa i mitten på maj. Vart resan går är inte fastställt eftersom att vi har en pandemi att förhålla oss till. Däremot kan vi utlova mycket skratt och glädje, samtal om livets alla stora frågor och en unik gemenskap.

Anmälan

Alla medlemmar i Svenska kyrkan som är födda 2007 får anmälningsblanketten hemskickad tillsammans med konfirmationsfoldern.

Vi kommer även ut till skolorna och informerar och har med oss foldrar och anmälningsblanketter. På så sätt når vi även dem som inte är medlemmar i Svenska kyrkan. Alla har samma möjlighet att konfirmera sig!

Här kan man ladda ner anmälningsblanketten: Anmälan konfirmation 2021/2022

Här finns konfirmationsfoldern för nedladdning: Konfirmationsfolder 2021/2022

Rosa, Iza, Majken, Svante, Charlie och Axel - konfirmander 2020/2021 Foto: Jessica Henning
Foto: Alex Giacomini